en
Language
  • sv
  • ru
  • en

Delivery Information

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Därefter tillkommer en fraktkostnad som kan variera beroende på leveranssätt. Leveranskostnader beräknas utifrån vikten av inhandlade varor. Se fraktpriser i tabellerna nedan. Vi levererar alla produkter i samarbete med speditörer som PostNord och DHL. Leveranstiden efter bekräftelsen är normalt ca 3–5 arbetsdagar (för paket) eller 1-2 arbetsdagar (för brev) för varor som finns i lager hos oss. Annars tillkommer för ”beställningsvaror” den tid det tar för oss att få hem den från leverantörens lager. Leveranstiden är då svårare att beräkna och vi ber er att kontakta oss för en uppskattning.

Leverans inom Sverige:

Vikt Leveranssätt Pris
Till 50 g (vykort, klistermärke) Vanligt brev 15 kronor
50 till 100 g Vanligt brev 30 kronor
100 till 250 g Vanligt brev 56 kronor
250 g till 3 kg Papperskartong med försändelse-ID, DHL 80 kronor
3 till 5 kg Papperskartong med försändelse-ID, DHL 85 kronor
5 till 10 kg Papperskartong med försändelse-ID, DHL 100 kronor
10 till 15 kg Papperskartong med försändelse-ID, DHL 120 kronor
15 till 20 kg Papperskartong med försändelse-ID, DHL 150 kronor

 

Leverans inom och utanför EU

Inom EU levererar vi med DHL. Priset beräknas utifrån vikt och leveransadress.
Leveranser utanför EU är också möjliga, med likaså kräver beräkning i varje enskilt fall.
Om leverans utomlands önksas ber vi er att kontakta oss.
Leveranspriserna kan ändras, vilket meddelas i god tid här.

Returer
Returer sker på bekostnad av köparen efter kontakt med oss. Läsa mer i KÖPVILLKOR.

Leveransbekräftelse
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.


Leverans med PostNord och DHL
Mindre produkter (upp till 0,5 kg) levereras vanligen med PostNord direkt hem som ett vanligt brev. Större paket skickas med DHL. Till privata kunder lämnas paketet på närmaste DHL Service Point där det kan hämtas mot uppvisande av legitimation. Har du angivit ett mobilnummer får du en avi direkt i mobilen.
Leverans till företag sker under arbetsdagen på de angivna adressen. Mottagaren måste därför försäkra att kontoret är heltidsbemannat annars finns risk att paketet inte kan levereras.

Hämta själv i butik
Våra kunder har möjlighet att hämta varor i vår butik i centrala Stockholm inom 7 arbetsdagar. För det här alternativet välj "Hämta i butiken" som leveranssätt i kassan. När du väljer "Hämta själv i butik" betalar du dina produkter i butiken vid uthämtningen. Vi skickar ett sms eller e-postmeddelande till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt lager 7 dagar efter du mottagit första avisering. För öppettider mm, se Kontakta oss.

Transportskador
Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans eller prisavdrag (i form av kredit för framtida köp). Lär mer i Köpvillkor.